REDIGERING (del1)

Hej alla glada! 
Ger er ett smakprov ifrån dagens bilder. Tänkte prata lite mer om just fotografering och mina metoder inom redigering. 
 
 
 
 
Jag har just precis lekt lite med ett foto i picmonkey (www.picmonkey.com) som jag tog under dagen. På den första bilden(1an) har jag ''överredigerat'' bilden. Och på den andra bilden(2an) har jag bara beskärt den likadant som med ettan för stärka känslan i bilden men inte redigerat den ett dugg. Vilken är snyggast? Jo. Det beror på vad man själv tycker och vilken smak man har, själv tycker jag nog bäst om den utan redigering men helst vill jag ha något mittemellan. Jag gillar den första bilden(med redigering) på så sätt att det stora lövet kommer mer i fokus och att bakgrunden blir mörkare. Men det ser onaturligt ut. Det bästa tipset jag har till er är att testa er fram och kolla upp alla olika sorts redigering i olika program för bästa resultat. Man lär sig med tiden. Men tänk på att inte redigera era bilder för mycket, för det ser bara onaturligt och fult ut. Alla bilder är egentligen vackrast i orginal, men ibland behöver man ljusa upp bilden eller göra den lite mörkare, lägga på lite mer färg eller göra den lite mer färglös för att göra bilden mera levande. Va tycker du? Kommentera gärna :)

 
 
Tips på bra redigeringssidor:
 
www.picmonkey.com (online) , En bra sida för dig som vill lägga olika teman och coola filter på dina bilder
 
Photoscape (program på datorn) , Ett bra basic program för dig som vill redigera dina bilder lite mera naturligt
 
www.pixlr.com (online) , En bra sida som man kan göra massor coola redigeringar och fina ramar osv
____________________________________________________________________________________________
 
 
 
 Kommer skriva mera om redigerings tips och massor annat inom fotografering lite då och då. Det här inlägg blev väldigt långt men hoppas det uppskattas!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0