Olivolja -jappjapp!

 Hejsan Hoppsan c:
 
Visste ni att olivolja är värsta skönhetsprodukten?? Det är ett naturligt alternativ till en massa krämer och sånt mot torr hud, och bättre än andra oljor eftersom den inte är alltför fet och trög. Även mot torra och slitna hårtoppar funkar den bra, men den gör större underverk på huden tycker jag.
 
Har precis skött om mina händer litegranna då jag har så bedrövligt torra och trasiga nagelband. Ett "recept" typ ? som jag älskar och gärna delar med mig till er av :)
 
1. Fyll en balja med varmt vatten
2. Droppa i ca 1-5 cl olivolja
3. Lägg i händerna och ha de i badet ca 10 min. Massera gärna händerna lite och gnid runt dom så att huden mjukas upp.
4. Ta upp händerna och torka med en handduk
5. Ta en pensel och stryk ett tunt lager olivolja på naglarna och nagelbanden och låt det torka in.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul me en till blogg att följa! :) / Anna (kusse)

2012-10-27 @ 11:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0